XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
II. Kapitulua
Enpresen zuzendaritza eta administrazioa
2.1.
Terminologi aldetik nahasketa handia dago produkzio-unitateen Antolamendu eta Administrazioko gaiez mintzatzerakoan, zenbait autorek enpresaren ekonomiarekin identifikatzen dituztelarik: anarkia hau argi eta garbi ikusten da tratatugile ingeles eta iparramerikarrengan, hauek sarritan
Taylor-ek, antolamendu zientifikoaren sortzaileak,
Fayol-ek, funtzio administratiboaz ari denean, bost zati funtsezko dituela dio: aurrikusi, antolatu, agindu, koordinatu eta kontrolatu.
Zuzendaritza definitzean, pertsona-talde baten esfortzua helburu jakin bat betetzeko
Enpresariak denboraldi jakin batean lortu behar diren helburuak zehaztu dituenean, helburuak erdiesten saiatu behar da; finkatutako xedeak lortzeko zuzendaritzak dituen tresna nagusiak, Gutenberg-en iritziz, plangintza, antolamendua eta kontrola dira.
Enpresaren zuzendaritza modernoak berarekin darama:
a) Lortu behar diren helburu orokorrak definitzea.
b) Politikak edo iharduteko moduak ezartzea.
c) Denboran zehar estrategiak erabakitzea, aurrikusitako aldaketen arabera, behar diren helburu-berregokitzeak eginez.
d) Enpresariari bere ihardun-eremuan aurkezten zaizkion aukera posibleak aztertzea.
e) Alternatiba bideragarriak hautatzea, emaitza optimoetara jotzeko.